Hem > Forum > PabloDraw > Allmänt > PabloDraw Portable?

Detta ämne har 2 röster, innehåller 1 svar, och var senast uppdaterad genom Curtis Wensley 133 dagar sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Författare Inlägg
Författare Inlägg
December 20, 2011 kl 10:47 am # 1951

yutsi

Hej. Jag gjorde bara en begäran PortableApps för PabloDraw @ http://portableapps.com/node/30250 jag försökte använda Mono på PabloDraw med min USB-enhet, men det gjorde programmet mycket glitchy. Mina datorer i skolan är mycket primitiva, med Windows XP och. NET 1,1, och den gamla PabloDraw är knappast jämförbar med alfa.

December 20, 2011 kl 11:06 am # 1952

Curtis Wensley
Antal postningar: 36

PabloDraw alfa kräver. NET 4,0 för att den ska köras. Vilken version av Mono var du? Det måste vara minst 2,8, men jag rekommenderar 2,10.

Observera att Mono genomförande av Windows Forms är mycket glitchy (vilket förmodligen är varför du kör på problem), så jag rekommenderar att du använder GTK med Mono (som fungerar perfekt), men detta är inte ett konfigurationsverktyg för Windows så vitt jag vet.

Dessutom finns det ingen aktuell sätt att berätta PabloDraw att använda GTK - det kommer alltid välja att använda Windows Forms när du kör på Windows-plattformen. Jag ska prova ut för att se hur långt det blir, men inga garantier. (;

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svara till: PabloDraw Portable?
Din information:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>